vrijdag 7 november 2014

Nieuwste reddingsboot KNRM Schip van het Jaar

 
 
Exclusieve artikelen van de Telegraaf redactie
Foto: KNRM

vr 07 nov 2014, 19:04

NIEUWS

Nieuwste reddingsboot KNRM Schip van het Jaar

De nieuwste reddingboot van de KNRM heeft tijdens het Maritime Awards Gala in Zaandam de KNVTS Schip van het jaar prijs gewonnen.
    De prijs is door de KNVTS ( Koninklijke Nederlandse Vereniging van Technici op Scheepvaartgebied) geïnitieerd om de technische innovaties in de Nederlandse scheepsbouw te promoten, zo schrijft de trotse KNRM. Deze  prijs wordt ieder jaar toegekend en uitgereikt aan een in technisch opzicht innovatief schip dat in Nederland is ontworpen en grotendeels afgebouwd in de brede betekenis van het woord.
    Gouden driehoek
    De ontwikkeling van de Nh 1816 is een samenwerking geweest tussen de KNRM, Damen Shipyards, Willem de Vries Lentsch, de faculteit maritieme technologie van de TU Delft . Een gouden driehoek van gebruiker, kenniscentrum en maakindustrie. Vanuit maatschappelijke betrokkenheid hebben we samen geholpen met kennis en kunde aan de ontwikkeling van een innovatief schip.
    Mooie erkenning
    Het winnen van de Schip van het jaar prijsis een mooie erkenning voor deze inspanningen en daar zijn we erg trots op.” aldus Roemer Boogaard, directeur KNRM. De prijs werd donderdagavond uitgereikt. Deze prestigieuze prijs wordt ieder jaar toegekend en uitgereikt aan een in technisch opzicht innovatief schip dat in Nederland, of bij een buitenlandse vestiging van een Nederlands bedrijf, is ontworpen en (af)gebouwd. D
    Slimme vondsten
    De door Damen Shipyards gebouwde reddingboot voldoet zeker aan die criteria en staat bol van de innovatie en slimme vondsten. Deze reddingboot is namelijk het resultaat van gedegen onderzoek en ontwerp in nauwe samenwerking met de mensen die in moeilijke omstandigheden de zee opgaan: de bemanningen van de KNRM.
    Hoge ogen
    Dankzij die bijzondere samenwerking gooit het uiteindelijke ontwerp hele hoge ogen op het gebied van de inzetbaarheid bij zwaar weer, comfort voor de crew, gedrag in boeg- en schuinvoorinkomende golven, koersstabiliteit en veilig gedrag in (schuin-)achterinkomende golven, manoeuvreerbaarheid in alle omstandigheden en geluidsniveau in het stuurhuis.

    http://www.telegraaf.nl/vaarkrant/23302727/__Nieuwste_reddingsboot_KNRM_Schip_van_het_Jaar__.html

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten