woensdag 8 april 2020

107-jarige Cornelia uit Goeree-Overflakkee genezen van coronavirus


Cornelia Ras (107) op haar verjaardag. © Goeree-Overflakkee.nieuws.nl Cornelia Ras (107) op haar verjaardag.
Cornelia Ras, die een dag na haar 107e verjaardag het coronavirus bleek te hebben, is weer genezen. Cor, zoals ze ook wel wordt genoemd, had een paar dagen koorts en last van een flinke hoest, maar daar bleef het gelukkig bij.
Dat schrijft de nieuwswebsite van Goeree-Overflakkee. Het slechte nieuws kwam een dag na haar verjaardag. Zo zat mevrouw Ras op 17 maart nog aan een stukje taart, op 18 maart voelde ze zich niet meer zo lekker. Een test wees uit dat de 107-jarige vrouw het coronavirus bleek te hebben.

'Ik dacht dat ze het niet zou overleven'

Dat was flink schrikken voor de familie, schrijft de nieuwssite die heeft gesproken met nichtje Maaike. "Toen ik het hoorde dacht ik heel eerlijk gezegd niet dat ze het zou overleven, Alle verhalen die je hoorde over mensen op de ic die er zo heftig aan toe waren. En dan ook nog haar leeftijd."
Maaike noemt het dan ook een wonder dat afgelopen maandag de doktersverklaring kwam waarin stond dat Cor weer beter was verklaard. "Het was zo’n enorme opluchting toen de dokter belde. Ik heb mijn tante natuurlijk wel gesproken tussendoor en ze is geen moment bang geweest. Ze is echt ongelooflijk sterk. We zijn allemaal heel erg opgelucht dat het achter de rug is."
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerkelijk/107-jarige-cornelia-uit-goeree-overflakkee-genezen-van-coronavirus/ar-BB12jHEj?ocid=spartandhp

Geen opmerkingen:

Een reactie posten