zaterdag 8 december 2018

Tesla wil misschien GM-fabrieken overnemen [Tesla tính mua lại nhà máy chế xe GM ở Mỹ]


 
© Aangeboden door AutoWeek
GM kondigde vorige week aan volgend jaar vijf Noord-Amerikaanse fabrieken te willen sluiten. Daarbij gaan 14.700 banen verloren. Die plannen leverden de automaker veel kritiek op uit de Amerikaanse politiek.
Tesla bouwt nu nog al zijn auto's in een fabriek in het Californische Fremont. Met productielijnen voor de Model 3, Model S en Model X is die fabriek echter vol. Het bedrijf heeft ook een enorme fabriek in Nevada, de zogenoemde Gigafactory. Daar worden vooral batterijen en auto-onderdelen gemaakt.
De komende jaren gaat Tesla ook een vrachtwagen maken en een nieuwe sportwagen. Daarnaast zijn er plannen voor een pick-uptruck en een kleinere SUV.
https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/tesla-wil-misschien-gm-fabrieken-overnemen/ar-BBQETQp?ocid=spartandhp


© Aangeboden door RTL Nederland
Vanaf begin februari krijgen de eerste Nederlanders hun Tesla Model 3 geleverd.
Klanten die de Tesla Model 3 hebben besteld, kunnen de auto vanaf woensdag reserveren. Wie er vroeg bij was, kan zijn Tesla in februari 2019 verwachten, dan start de Europese levering van de Model 3. De betaalbaarste Tesla-auto tot nu toe werd sinds de aankondiging in 2016 geplaagd door productieproblemen. Tesla kreeg de productie pas de afgelopen maanden op peil.
In eerste instantie zijn alleen de long range- en performance-versies van de Model 3 te bestellen. De long range-uitvoerig heeft een 74 kWh accu en all wheel drive en is er vanaf 58.800 euro. De performance-versie trekt sneller op (in 3,7 seconde van 0 naar 100 km/u) en heeft koolstofvezel spoiler, verlaagde wielophanging, andere remmen en velgen en kost 69.700 euro.

Goedkopere versies later

Wie een Tesla heeft gereserveerd maar geen performance- of long range-model wil, moet nog even wachten. Volgens Tesla kunnen klanten hun reserveringskosten van duizend euro ook nog terugkrijgen, als zij niet langer willen wachten.
Ook is bekend dat de Model 3 in Europa wel geleverd wordt met de hardware voor rijhulp Autopilot. Maar wie alle mogelijkheden wil gebruiken, moet bij het bestellen een optie van 5.300 euro kiezen. Model 3-rijders krijgen geen gratis tegoed om hun auto bij Supercharger-laders op te laden, maar betalen per keer voor het laadnetwerk van Tesla.
Bright heeft de Tesla Model 3 onlangs getest in Los Angeles. Volg ons op YouTube om onze video niet te missen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten