zaterdag 14 juni 2014

WK 2014 : Oranje viraal de wereld rond

za 14 jun 2014, 12:22

Oranje viraal de wereld rond

Van onze Telesportredactie
FOTO'S: De eclatante zege van het Nederlands elftal op Spanje tijdens het WK in Brazilië is niet onopgemerkt gebleven. Creatieve geesten op Twitter gaan aan de haal met de beelden van de uitblinkende spelers. Bekijk hier de foto's:
http://www.telegraaf.nl/telesport/wk-voetbal-2014/22738874/__Oranje_viraal_de_wereld_rond__.html
    za 14 jun 2014, 11:14| 139 reacties

    Nabeschouwing best bekeken voetbalprogramma

    HILVERSUM - 
    De WK-wedstrijd van Nederland tegen Spanje deed het vrijdagavond met bijna 7,2 miljoen kijkers al niet slecht, maar de nabeschouwing spande de kroon. Liefst 7,5 miljoen mensen keken volgens Stichting Kijkonderzoek naar het programma direct na de met 5-1 gewonnen wedstrijd van Oranje.
      Foto: ANP
      Volgens de NOS keken de meeste mensen vlak voor het einde van de wedstrijd naar de uitzending, namelijk 8,3 miljoen. Overigens zullen nog wat meer mensen hebben gekeken naar de wedstrijd; kroegkijkers, mensen die via internet keken en mensen die via bijvoorbeeld een buitenlandse zender keken zijn niet meegeteld.

      Marktaandeel

      Het marktaandeel van de uitzendingen rond het duel van de mannen van Louis van Gaal lag iets boven de tachtig procent.

      Twaalf miljoen

      Vier jaar geleden werd de verloren WK-finale met Spanje gezien door 12.215.000 Nederlanders. Opmerkelijk genoeg werd de halve finale met Uruguay destijds beter bekeken. 12.270.000 mensen bekeken die wedstrijd en de doeltreffende pegel van Giovanni van Bronckhorst.

      Populair

      Studio Brasil, het NOS-programma waarin in een 'huiskamersfeer' over voetbal word gepraat, trok vrijdag bijna 4,7 miljoen kijkers. De voorbeschouwing op de kraker tussen Oranje en Spanje wist 3,7 miljoen mensen te boeien, de wedstrijden tussen Mexico en Kameroen (1,8 miljoen kijkers) en Chili en Australië (1,5 miljoen kijkers) waren eveneens populair.
      Veel minder kijkers trok het RTL-programma VI Oranje, namelijk 871.000. De talkshow was daarmee evenmin het best bekeken RTL-programma. Dat was Goede Tijden, Slechte Tijden (1,2 miljoen kijkers).
      http://www.telegraaf.nl/telesport/wk-voetbal-2014/22739271/__Zeven_miljoen_zien_Oranje_winnen__.html

      Geen opmerkingen:

      Een reactie posten