maandag 5 augustus 2013

Twaalf vrouwen die mooi ouder worden

V.l.n.r: Jane Fonda, Helen Mirren, Halle Berry, Christy Turlington, Catherine Deneuve, Jane SeymourFoto: PPE, AP, AFP, EPA
vr 02 aug 2013, 09:40

Twaalf vrouwen die mooi ouder worden

door Michou Basu
AMSTERDAM - Dat mooi oud beslist niet lelijk is, bewijzen deze twaalf vrouwen. Ze zijn lang de geïdealiseerde leeftijd van dertig+ voorbij, maar ze draaien nog volop mee in de wereld van glitter en glamour.

    1.


    Helen Mirren

    Foto: AP

    Leeftijd: 68
    Bekend van: The Queen, Calender Girls, The Madness of king George, mag sinds 2003 Dame voor haar naam zetten
    Quote: ,,Ik probeer zoveel mogelijk te slapen. Slaap is nóg belangrijker als je ouder wordt.” (Bron: People Magazine)

    2.

    Jane Seymour

    Foto: EPA
     

    Leeftijd: 62
    Bekend van: Dr Quinn Medicine Woman, James Bond Live and let Die
    Quote: ,,Ik ben trots op mijn rimpels. Ze geven mijn gezicht karakter.” (Bron: Woman’s Own)

    3.


    Willeke Alberti

    Foto: Ab Blauw
     

    Leeftijd: 68
    Bekend van: De kleine waarheid, Rooie Sien, liedjes als Waar is de zon, Samen zijn De glimlach van een kind.
    Quote: ,,Ik zie zo vaak foto’s van mezelf en de laatste tijd dacht ik: als ik mijn wenkbrauwen optrek dan gaat het nog wel, maar als ze zakken dan heb ik helemaal geen klare blik meer." (bron: Bergman Kliniek)

    4.


    Christy Turlington

    Foto: Mario Sorrenti 
     

    Leeftijd: 44
    Bekend van: diverse campagnes, shows en fotoshoots. Is een van de originele Super Models.
    Quote: ,,Plastische chirurgie? Nooit! Misschien komt er een tijd dat ik de enige ben die niets aan zich heeft laten doen. Prima, ik ben liever die ene overlevende met een puur gezicht.” (Bron: Harpers Bazaar)

    5.

    Jane Fonda

    Foto: PPE
     

    Leeftijd: 75
    Bekend van: Barbarella, On Golden Pound, Monster in-law, haar work-out dvd’s, de reclames van L’Oréal
    Quote: ,,Sporten is het enige middel om geslaagd ouder te worden.” Fonda geeft toe dat ze haar nek, haar kin en haar wallen heeft laten behandelen. ,,Ik wilde eruit zien zoals ik me voelde.” (Bron: janefonda.com)

    6.


    Liz Snoijink

    Foto: Ab Blauw
     

    Leeftijd: 57
    Bekend van: Phileine zegt sorry, De Lift, Flodder,  Gooische Vrouwen, Farah Diba. Liz gaat deze zomer trouwen met haar geliefde Nicolaas Oldenburg.
    Quote: ,,Ik vind feestjes thuis heel gezellig en daarom gaan we in Blaricum trouwen waarna we aan huis voor intimi een receptie en een diner geven. Ik ga niet in het wit, maar wil wel in een mooie jurk verschijnen. Vooral verheug ik me op de bruidstaart, want die vind ik vaak prachtig.” (Bron: De Telegraaf)

    7.

    Tina Turner

    Foto: ANP
     

    Leeftijd: 73
    Bekend van: Ike & Tina Turner, haar solo carrière met hits als Private Dancer, Simply the Best en haar rol in Mad Max Beyond Thunderdome. Is onlangs getrouwd met 57-jarige Erwin Bach.
    Quote:  ,,Ik vergiftig mezelf niet met suiker, taart of vet” (Bron: The Mirror)

    8.

    Sophia Loren

    Foto: ANP
     

    Leeftijd: 78
    Bekend van: La Ciociara, Una giornata particolare, Nine, is eerdaags te zien in de film La voce Umana van haar zoon Edoardo Ponti
    Quote:  ,,Als je er eeuwig jong wil uitzien, dan moet je misschien de fout maken door plastische chirurgie aan te wenden. Ik hou daar niet zo van. Mensen worden er zo ongelukkig van. Ik zou er doodsbang voor zijn.” (Bron: OK Magazine)

    9.

    Julianne Moore

    Foto: PPE
     

    Leeftijd: 52
    Bekend van:  A single man, Magnolia, The Hours.
    Quote: ,,Ouder worden is voor niemand leuk. Je wil niet in de spiegel kijken om te zien dat je dichterbij het eind van je leven komt.” (The Sunday Times)

    10.

    Catherine Deneuve

    Foto: PPE
     

    Leeftijd: 69
    Bekend van: Belle de Jour,  The Hunger, Indochine, Dancer in the Dark, 8 Femmes
    Quote ,,Gouden krammetjes? Wat zijn dat in vredesnaam? O, dat heeft u gelezen. U heeft dus ergens gelezen dat ik gouddraad in mijn gezicht heb laten aanbrengen omdat gouddraad als zijnde edelmetaal niet wordt afgestoten door het lichaam en dat ik zo in feite stiekem een soort van facelift heb ondergaan. Nou, ik heb misschien ooit eens iets vaags over dat systeem gehoord, maar verder weet ik er niks van. Laat staan dat ik van die zogenaamde krammetjes in mijn gezicht zou hebben." (De Telegraaf)

    11.

    Sandra Bullock

    Foto: AFP
     

    Leeftijd: 49
    Bekend van: Speed 1 en 2, Miss Congeniality 1 en 2 en The Heat (nu in de bioscoop)
    Quote: ,,Mijn schoonheidsritueel duurt niet langer dan 8 minuten. Ik gebruik mascara en moet mijn haar goed onderhouden aangezien ik een soort bezem op mijn hoofd draag. Ik was het, doe er crèmespoeling in en als het echt een wirwar is dan voeg ik daar een stylingproduct aan toe.” (Bron: Marie Claire USA) 

    12.

    Halle Berry

    Foto: AFP
     

    Leeftijd: 47
    Bekend van: Monsters Ball waarvoor Halle een Oscar kreeg, James Bond Die Another Day, X-Men. Is nu hoogzwanger.
    Quote: ,,Ik hou van elke vrouw die zichzelf koestert op welke periode in haar leven dan ook. Audrey Hepburn deed dat goed. Zij werd mooi ouder, zonder dat ze de hulp inschakelde van plastische chirurgie. Hoe ouder zij werd, hoe mooier en vol zelfvertrouwen ze was.” (Bron:  Vogue India)


    http://www.telegraaf.nl/vrouw/beauty/21778290/__Twaalf_vrouwen_die_mooi_ouder_worden__.html

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten