zaterdag 20 april 2013

Iraans gezin koopt kasteel in Nederland

.... kasteel Elderschans in Aardenburg...Foto: tlg
ma 15 apr 2013, 17:21 | 100 reacties
|
lees voor

Iraans gezin koopt kasteel in Nederland


Aardenburg - Een Iraans gezin dat zeventien jaar geleden naar Nederland vluchtte, heeft na jarenlang keihard werken eindelijk zijn lang gekoesterde wens kunnen verwezelijken. Twee broers kochten een eeuwenoud kasteel in Aardenburg, waar zij nu met de hele familie wonen.

    De broers kochten kasteel Elderschans vorig jaar. "Samen met mijn vrouw heb ik de bovenste etage. Mijn broer woont met zijn vrouw en dochter op de benedenverdieping. Mijn ouders wonen nu in Sluis, maar hebben ook hun eigen etage gekregen in het kasteel. Het is een droom die uitkomt, waar we keihard voor gewerkt hebben", vertelt de bewoner.
    De mannen streken zeventien jaar geleden neer in Nederland. Sindsdien hebben ze keihard moeten werken. Het zijn ondernemers met eigen bedrijven in Sluis. "We zijn elke dag open en werken vaak wel zeventien uur per dag. Als je dan thuiskomt in de Elderschans, kom ik meteen tot rust", vertelt één van hen.
    De afgelopen maanden is het kasteel flink onder handen genomen. "De oude elementen zitten er nog in, maar onze Iraanse cultuur hebben we er ook in terug laten komen. Ik ben bevoorrecht dat ik met mijn familie in het enige kasteel van Zeeuws-Vlaanderen mag wonen", zegt de man tegen Omroep Zeeland.
    De Elderschans stamt uit 1885. Het werd gebouwd op landgoed Elderschans, uit 1604.
    Gerelateerde artikelen
    Lees ook
     

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten