zondag 14 april 2013

Ethiopiër Regassa wint marathon Rotterdam

De marathon van Rotterdam is door de Ethiopiër Tilahun Regassa gewonnen.Foto: ANP
zo 14 apr 2013, 12:48

Ethiopiër Regassa wint marathon Rotterdam


ROTTERDAM - De Ethiopische atleet Tilahun Regassa heeft de marathon van Rotterdam op zijn naam geschreven. De 23-jarige hardloper won de klassieker over 42,195 kilometer door de Maasstad in 2.05.38. Die tijd lag ruim boven het parcoursrecord van 2.04.27 uit 2009.

    Zijn landgenoot Getu Feleke finishte evenals vorig jaar als tweede op de Coolsingel in 2.06.46. De Keniaan Sammy Kitwara eindigde als derde in 2.07.22.

    Raymaekers achtste

    Koen Raymaekers was de eerste Nederlander met een achtste plaats in 2.12,09. Hij bleef Michel Butter, die onderweg kampte met krampaanvallen, voor. "Ik startte iets te snel, waardoor ik Butter in eerste instantie moest laten gaan", sprak Raymaekers na de finish. "Het is jammer dat ik in de laatste matige kilometers een toptijd zag verdwijnen. Gezien de omstandigheden ben ik best tevreden, mijn voorbereiding was niet optimaal." Butter finishte als tiende (2.13,24).

    Kibet derde

    Hilda Kibet deed bij de vrouwen een gooi naar de titel. De Nederlandse stelde echter teleur met de derde tijd (2.26,42), ver achter winnares Jemima Jelagat (2.23,27). "Ik was in goede vorm, maar door de wind ging het niet echt goed. Het waren lastige omstandigheden en het tempo van de kopgroep was te hoog voor mij."
     

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten